Na czym polega content writing?

31 maja 2022
/ Przemysław Babiec

W wielu przypadkach pojęcia content writingu i copywritingu używane są wymiennie. Zasadniczo wywodzą się z szeroko pojętej dziedziny marketingu, jednak ich znaczenie nie jest tożsame. Praca copywritera w głównej mierze polega na pisaniu tekstów na zamówienie. W treści takich publikacji zawarte są określone informacje, które zostały stworzone na podstawie potrzeb wyznaczonej grupy docelowej. Czym jest w takim wypadku content writing? Co odróżnia go od copywritingu? Dowiesz się w tym artykule!

 

Czym jest content writing?

 

Webwritingiem, czyli inaczej content writingiem określane są działania, mające na celu tworzenie treści o wysokiej jakości. Content writing obejmuje swoim zakresem aktywność związaną z realizacją m.in. e-booków, prowadzeniem bloga firmowego, pisaniem recenzji, sporządzaniem tzw. białych ksiąg, czyli whitepapers lub infografik. Działalność content writera polega na przygotowaniu kompleksowego zaplecza merytorycznego i tematycznego publikowanych treści. Treść materiałów nie może wprowadzać w błąd. Długość tekstów jest relatywnie długa, wobec tego ich realizacja wymaga szczegółowego researchu. Co warto podkreślić, głównym celem content writingu nie jest zwiększanie zasobów kapitałowych przedsiębiorstwa – skupia się on na pozycjonowaniu strony jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwania.

 

Dlaczego warto postawić na content writing? – korzyści

 

Korzyści płynące z tworzenia wysokiej jakości treści w ramach content writingu jest wiele. Jednak do najważniejszych należą m.in. budowa pozytywnego i ugruntowanego wizerunku przedsiębiorstwa, o wiele lepsze pozycjonowanie się strony oraz wcześniej wspomniane zwiększenie ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Kształtowanie się lepszego wizerunku firmy polega na dzieleniu się z odbiorcami dotychczas zgromadzoną przez Ciebie wiedzą i doświadczeniem. Dzięki temu o wiele chętniej odwiedzą oni Twoją stronę, być może do niej wrócą, a nawet udostępnią dalej. Merytoryczne publikacje, odróżniające Twoją działalność od konkurencji pozwolą Ci stać się ekspertem w oczach innych oraz wzbudzić większe zaufanie.

 

Teksty tworzone w ramach content writingu z racji niskiego charakteru sprzedażowego muszą być odpowiednio ustrukturyzowane. Dobrze dobrane frazy kluczowe, long taile czy meta title mają ogromne przełożenie na lepszą widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania – im wyższa jest jej pozycja, tym większy jest tzw. organic traffic, czyli ruch bezpłatny. Zwiększona liczba użytkowników trafiających na stronę za pośrednictwem ruchu organicznego może w znacznym stopniu poszerzyć zainteresowanie Twoją ofertą.

 

Zastanawiasz się, czym różni się content writing od copywritingu?

 

Zasadniczą różnicą między tymi pojęciami jest stopień ich komercjalizacji. Content writing związany jest przede wszystkim z tworzeniem zaplecza merytorycznego firmy, które charakteryzuje wspomniany niski poziom komercjalizacji. Działania ukierunkowane na sprzedaż dotyczą w głównej mierze właśnie copywritingu, który wykorzystuje tzw. język korzyści. Jednak w wielu przypadkach oba działania wzajemnie się uzupełniają. Jakie zatem branże powinny zadbać o content writing? Jedynym ograniczeniem w tym zakresie jest kreatywność. Jednak tym również nie należy się martwić, gdyż obecny rynek charakteryzuje szerokie spektrum specjalistów, świadczących usługi w zakresie budowania świadomości marek w wielu dziedzinach. Tworzone przez nich treści w dużej mierze wpływają na wzrost zainteresowania ofertą firmy. Masz pytania w tym zakresie? – skontaktuj się ze mną! Umówimy spotkanie i wspólnie uzgodnimy szczegóły współpracy! Zapraszam do kontaktu!

Autor: Przemysław Babiec