Na czym polega skuteczny marketing przy Whitepaper?

17 października 2022
/ Przemysław Babiec

Zastanawiasz się, jak sprzedawać tekstem? Obecnie reklamy stanowią część codziennej rutyny związanej z wykonywaniem obowiązków, przeglądaniem stron internetowych i relaksem po ciężkim dniu pracy. Oznacza to, że tworzenie treści jest nie lada wyzwaniem, gdyż konsumenci są świadomi i wyczuleni na marketing. Sytuacja wygląda podobnie również w branży krypto. Z uwagi na to potrzebne jest stworzenie czegoś więcej niż np. zwykły opis tokena i jego emitenta – należy napisać dla nich odpowiednie backstory. W pierwszej kolejności kluczową kwestią jest zrozumienie potrzeb i preferencji potencjalnych klientów. Dzięki temu możesz skonkretyzować ich problem, a następnie w dużym uproszczeniu – zasugerować jego rozwiązanie na papierze. Na czym więc polega skuteczny marketing? Dowiesz się w tym artykule!

 

 

Jak pisać dobre teksty i Whitepaper? – grupa docelowa

 

Nie istnieje jeden skuteczny schemat tworzenia treści. Do każdego projektu, a przez to w dalszym rozrachunku klienta, należy podejść indywidualnie. W tym zakresie duże znaczenie ma określenie grupy docelowej, do której masz zamiar trafić. Wobec tego do potencjalnego klienta należy podchodzić w sposób indywidualny. 

 

Skuteczny marketing w pierwszej kolejności stawia na autentyczność. Nie chcesz manipulować ani oszukiwać swojego klienta. Twoim zadaniem jest zaoferowanie mu pewnej wartości, wiedzy, a także odpowiedzi na jego potrzeby. Następnie w ten sposób sugerujesz, że jesteś w stanie rozwiązać problem szybciej i prościej dzięki Twojemu doświadczeniu, know-how lub zapleczu technologicznemu.

 

Whitepaper i skuteczny marketing przy tokenach

 

Oferowane przez Ciebie produkty, usługi, aktywa cyfrowe czy tokeny są realną odpowiedzią na potrzeby konsumenta. Wobec tego, aby skutecznie do niego dotrzeć, musisz po pierwsze przedstawić mu jego problem i następnie podsunąć w części, gotowe rozwiązanie. Sytuacja wygląda podobnie w przypadku Whitepaperów, które stanowią przykład treści marketingowej. Głównym założeniem jest przedstawienie najważniejszych informacji dotyczących projektu. Natomiast ja każdorazowo proponuje klientom nie tylko skupienie się na samej sprzedaży tokena, ale także na idei, która za nim stoi. Może być to m.in. tworzenie społeczności koncentrującej na określonej inicjatywie. Przykładem będzie ochrona środowiska lub wspólne budowanie think-tanka z odpowiedziami na pytania użytkowników. Wystarczy, że skupią one wokół siebie zaangażowane community.

 

Język korzyści w marketingu sprzedażowym i przy Whitepaper

 

Język korzyści to jedna z kilku technik skutecznego marketingu. Polega on na tym, że zamiast przedstawiać wyłącznie sam produkt – zaczynasz opisywać w pewnym stopniu jego odbiorcę. Wobec tego centralnym punktem języka korzyści jest klient oraz jego potrzeby. Pozwala to tym samym uniknąć sytuacji związanej z przeciążeniem informacyjnym, a Tobie daje to możliwość wykreowania przed potencjalnym inwestorem wizji korzyści, jakie otrzyma, decydując się na lokowaniu środków w Twoim projekcie.

 

Zastanawiasz się zatem, jakie są zasady tworzenia dobrego tekstu marketingowego?

 

Marketing to jeden z istotnych elementów, mających znaczący wpływ na m.in. wzrost zainteresowania marką, liczbę potencjalnych inwestorów czy zwiększanie konwersji. Z uwagi na to przeprowadzając tokenizację lub tworząc projekt w branży kryptowalutowej – odpowiednio sporządzony Whitepaper może okazać się rozwiązaniem, które zachęci do udziału w inwestycji. Za dobrym tekstem musi stać przekaz, backstory i jasno wyznaczony cel. Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem takiej historii dla swojego Whitepaper – skontaktuj się ze mną. Umówimy spotkanie i wspólnie opracujemy strategię działania. Zapraszam do kontaktu.

Autor: Przemysław Babiec