Jak napisać skuteczny tekst sprzedażowy w 3 krokach?

31 lipca 2022
/ Przemysław Babiec

Dobre i skuteczne teksty reklamowe są podstawą copywritingu sprzedażowego. Wraz z rozwojem rynku coraz większym wyzwaniem staje się trafienie do klienta ze swoją ofertą. Właściwie przemyślany pomysł na biznes, często konfrontuje się z problemem wśród naszych klientów, jakim jest brak środków na jego realizację. W takiej sytuacji w celu zebrania funduszy wielu z nich decyduje się na inwestycję w rynek kryptowalutowy. Jednak każdy projekt związany z wirtualnymi aktywami wymaga sporządzenia odpowiedniego whitepapera, czyli niejako tekstu sprzedażowego. Jak zatem napisać skuteczną ofertę sprzedaży? Dowiesz się w tym artykule!

 

W pierwszej kolejności skup się na kliencie!

 

Zastanawiasz się, jak napisać tekst, który się sprzeda? W świecie wszechobecnej reklamy, aby sprzedać jak najwięcej – należy sprzedawać jak najmniej. Co przez to należy rozumieć? Jeszcze paręnaście lat wstecz na rynku przodowała tzw. agresywna i bezpośrednia sprzedaż. Polegała ona na zastosowaniu techniki “stopy w drzwiach”. Jednak jak się szybko okazało – nie przynosiła ona takich efektów jak obecnie dostępne rozwiązania. W związku z tym, jeżeli chcesz zacząć efektywnie sprzedawać, musisz w pierwszej kolejności wyznaczyć metody komunikacji z docelowym odbiorcą. W tym celu należy skupić się na kliencie. Wobec tego zadbaj o weryfikację jego potrzeb i odczuć. Pozwoli Ci to na wyciągnięcie odpowiednich wniosków, które znacznie ułatwią kolejny etap prac.

 

Wyznacz grupę docelową

 

Cechą determinującą dobrą ofertę jest odpowiednio dobrana grupa docelowa. W wielu przypadkach twój tekst sprzedażowy zachęcający inwestorów do kupna np. z branży kryptowalut – może okazać się całkowicie bezwartościowy, jeżeli zostanie skierowany do grupy kompletnie niezwiązanej z tym obszarem działalności. Przeglądając opisy produktów lub projektów z pewnością wiele z nich ma charakter uniwersalny. Jednak tu należy zadać pytanie – czy taki tekst przyciągnie klientów? Zawężenie grupy docelowej może okazać się efektywnym sposobem na dotarcie do jak największego grona potencjalnych klientów. Jest to jedna z fundamentalnych zasad skutecznej strategii komunikacji z odbiorcą. Można tego dokonać np. konkretyzując problem charakterystyczny dla pewnej części klientów, a następnie zasugerować jego rozwiązanie.

 

Jak pisać dobre teksty sprzedażowe? – technika sprzedaży

 

Kolejnym krokiem po etapie wyznaczenia grupy docelowej jest dobranie odpowiedniego sposobu komunikacji. W tym celu warto dowiedzieć się nieco więcej na temat języka korzyści. Język korzyści to jedna z technik sprzedaży, której podstawą jest określony dla konkretnej grupy odbiorców sposób komunikacji. Głównym zamysłem tej strategii jest koncentracja na kliencie i jego potrzebach, czyli wyznaczeniu korzyści, które odbiorcy mogą otrzymać poprzez zakup Twojej oferty. Wykorzystanie języka korzyści pozwoli Ci zapobiec tzw. przeciążeniu informacyjnemu. W efekcie unikniesz mówienia wyłącznie o cechach samego produktu – w zamian wykreujesz przed klientem wizję i potrzebę jego nabycia.

 

Zastanawiasz się, jak pisać skuteczne teksty sprzedażowe?

 

Pisząc teksty sprzedażowe, pamiętaj, aby każdorazowo obrać konkretny cel. Dlaczego? Ponieważ klienci, decydując się na zakup określonego dobra, zawsze robią to z jakiegoś powodu. Dziedzina, jaką jest marketing, w dużej mierze polega na rozwiązywaniu problemów. Wobec tego Twoim zadaniem jest zaprezentowanie potencjalnemu nabywcy rozwiązania jego problemu. W wielu przypadkach klienci nie są w stanie sami skonkretyzować przyczyn ich niezadowolenia. W związku z tym to Ty jesteś osobą, która uświadomi im, jaki problem posiadają, a przy okazji wyposażysz ich w skuteczne rozwiązanie. Na tym opiera się tzw. copywriting sprzedażowy. Masz pytania w tym zakresie? – skontaktuj się ze mną! Umówimy spotkanie, a ja postaram się rozwiać wszelkie wątpliwości. Zapraszam do kontaktu!

Autor: Przemysław Babiec