Dobre i skuteczne teksty reklamowe są podstawą copywritingu sprzedażowego. Wraz z rozwojem rynku coraz większym wyzwaniem staje się trafienie do klienta ze swoją ofertą. Właściwie przemyślany pomysł na biznes, często konfrontuje się z problemem wśród naszych klientów, jakim jest brak środków na jego realizację. W takiej sytuacji w celu zebrania funduszy wielu z nich decyduje się na inwestycję w rynek kryptowalutowy. Jednak każdy projekt związany z wirtualnymi aktywami wymaga sporządzenia odpowiedniego whitepapera, czyli niejako tekstu sprzedażowego. Jak zatem napisać skuteczną ofertę sprzedaży? Dowiesz się w tym artykule!
Zastanawiasz się, jak napisać tekst, który się sprzeda? W świecie wszechobecnej reklamy, aby sprzedać jak najwięcej – należy sprzedawać jak najmniej. Co przez to należy rozumieć? Jeszcze paręnaście lat wstecz na rynku przodowała tzw. agresywna i bezpośrednia sprzedaż. Polegała ona na zastosowaniu techniki “stopy w drzwiach”. Jednak jak się szybko okazało – nie przynosiła ona takich efektów jak obecnie dostępne rozwiązania. W związku z tym, jeżeli chcesz zacząć efektywnie sprzedawać, musisz w pierwszej kolejności wyznaczyć metody komunikacji z docelowym odbiorcą. W tym celu należy skupić się na kliencie. Wobec tego zadbaj o weryfikację jego potrzeb i odczuć. Pozwoli Ci to na wyciągnięcie odpowiednich wniosków, które znacznie ułatwią kolejny etap prac.
Cechą determinującą dobrą ofertę jest odpowiednio dobrana grupa docelowa. W wielu przypadkach twój tekst sprzedażowy zachęcający inwestorów do kupna np. z branży kryptowalut – może okazać się całkowicie bezwartościowy, jeżeli zostanie skierowany do grupy kompletnie niezwiązanej z tym obszarem działalności. Przeglądając opisy produktów lub projektów z pewnością wiele z nich ma charakter uniwersalny. Jednak tu należy zadać pytanie – czy taki tekst przyciągnie klientów? Zawężenie grupy docelowej może okazać się efektywnym sposobem na dotarcie do jak największego grona potencjalnych klientów. Jest to jedna z fundamentalnych zasad skutecznej strategii komunikacji z odbiorcą. Można tego dokonać np. konkretyzując problem charakterystyczny dla pewnej części klientów, a następnie zasugerować jego rozwiązanie.
Kolejnym krokiem po etapie wyznaczenia grupy docelowej jest dobranie odpowiedniego sposobu komunikacji. W tym celu warto dowiedzieć się nieco więcej na temat języka korzyści. Język korzyści to jedna z technik sprzedaży, której podstawą jest określony dla konkretnej grupy odbiorców sposób komunikacji. Głównym zamysłem tej strategii jest koncentracja na kliencie i jego potrzebach, czyli wyznaczeniu korzyści, które odbiorcy mogą otrzymać poprzez zakup Twojej oferty. Wykorzystanie języka korzyści pozwoli Ci zapobiec tzw. przeciążeniu informacyjnemu. W efekcie unikniesz mówienia wyłącznie o cechach samego produktu – w zamian wykreujesz przed klientem wizję i potrzebę jego nabycia.
Pisząc teksty sprzedażowe, pamiętaj, aby każdorazowo obrać konkretny cel. Dlaczego? Ponieważ klienci, decydując się na zakup określonego dobra, zawsze robią to z jakiegoś powodu. Dziedzina, jaką jest marketing, w dużej mierze polega na rozwiązywaniu problemów. Wobec tego Twoim zadaniem jest zaprezentowanie potencjalnemu nabywcy rozwiązania jego problemu. W wielu przypadkach klienci nie są w stanie sami skonkretyzować przyczyn ich niezadowolenia. W związku z tym to Ty jesteś osobą, która uświadomi im, jaki problem posiadają, a przy okazji wyposażysz ich w skuteczne rozwiązanie. Na tym opiera się tzw. copywriting sprzedażowy. Masz pytania w tym zakresie? – skontaktuj się ze mną! Umówimy spotkanie, a ja postaram się rozwiać wszelkie wątpliwości. Zapraszam do kontaktu!
Autor: Przemysław Babiec